[C#] System.NullReferenceException

Tags:    .net

Hej.
Jeg er i gang med at lave en script generator til nogle NPC'er til et spil, for at spare tid med selv at skrive dem fra bunden. Der er forskellige funktioner som skal kunne genereres og et er at applikationen skal kunne checke om den valgte funktion skal have en string som et parameter eller en integer. (Jeg er ikke så god til hvad de forskellige ting hedder så bær venligst over med mig).

Det skal lige siges at jeg skriver C# som en hobby, det er ikke noget jeg har i tanke om at gøre til en professionel karriere.

Jeg får fejlen på denne linje:
Fold kodeboks ind/udKode 


Her er hele min metode(Det kan nok godt se rodet ud, jeg har prøvet at flytte rundt på ting og skrevet nogle ting om, men jeg kan bare ikke få skidtet til at virke):
Fold kodeboks ind/udKode 





Du behandler Send som om den var af typen Streng, men den er af typen String[], dvs. en array af strenge.

Du er sikker på du ikke passer null, som Send, til metoden?



Indlæg senest redigeret d. 29.11.2009 21:05 af Bruger #14645
...eller at det element der er på Send[0] er tomt, fordi du kalder jo direkte med henholdsvis ".Contains" og ".Length" og hvis Send[0] er null og du kalder en metode på det (contains, eller length) får du netop denne exception



t